कला मार्फत नेपाल र बंगलादेश बीच अटुट सम्बन्ध : एससी सुमन


 सौन्दर्य अनुभवहरू सधैं अद्वितीय हुन्छन् । तिनीहरु सँगको एकल प्रवेश गुणस्तर छ जुन सबै भागहरूमा फैलिन्छ र संरचना प्रदान गर्दछ । यसले हामीलाई मानिसको रूपमा हामी के हौं भनेर बुझ्न मद्दत गर्छ र हामी कसरी एकअर्कासँग सम्बन्ध राख्छौं भनेर प्रभाव पार्छ । कलाकार भनेको चित्रकार वा संगीतकार वा लेखक मात्र होइन, संसारलाई अरूभन्दा अलि फरक ढंगले हेर्ने व्यक्ति हो । यो एक रचनात्मक सोच नेतृत्व हो जहाँ कलाकारले आफ्नो व्यक्तित्व, विचारहरूको स्कूल र उसको जन्मजात उपहार र प्रतिभा मार्फत मानिसहरूलाई प्रभाव पार्छ । नेपाल–बंगलादेशबीच कूटनीतिक सम्बन्ध स्थापना भएको आधा दशक पूरा भएको छ । 

 नेपाल -बंगलादेश मित्रताको पच्चास वर्ष पुगेको उप्लक्षमा नेपाली राजदुतावास, बंगलादेश र नेपाल -बंगलादेश फ्रेण्डशिप सोसाइटीको संयुक्त आयोजनामा यो साता बंगलादेशको राजधानी ढाकामा 'नेपाल र बंगलादेश कला संस्कृति उत्सव- 2023' धुमधाम सँग मनाइदै छ । जसमा दुई देशका चित्रकार, संगीतकार, नर्तक, फोटोग्राफरको सहभागिता रहेको छ । 


ढाकेश्वरी मन्दिर ढाका नगरको  सबैभन्दा महत्वपूर्ण मन्दिर हो । यसै ढाकेश्वरी देवीको नाउँमा ढाकाको नामकरण गरिएको छ । भारतको विभाजन भन्दा पहिले सम्म ढाकेश्वरी देवी मन्दिर सम्पूर्ण हिन्दुको शक्तिपूजक समाजको लागि आस्थाको ठूलो केन्द्र थियो । १२रौं शताब्दीमा सेन राजवंशको बल्लाल सेनले ढाकेश्वरी देवी मन्दिरको निर्माण गरेका थिए । ढाकेश्वरी पीठ शक्तिपीठ हो, यहाँ सतीको आभूषण खसेको थियोे ।  


बंगलादेशको राजधानी ढाकामा बंगलादेश शिल्पकला एकेडेमीमा मंगलबार देखि नेपाल–बंगलादेश कला तथा संस्कृति महोत्सव २०२३ नामक पाँचदिने सांस्कृतिक महोत्सव चल्दै छ । नेपाल र बंगलादेश बीच कूटनीतिक सम्बन्ध स्थापना भएको ५० औं वर्षगाँठको उपलक्ष्यमा ढाका स्थित नेपाली राजदूतावास र बंगलादेश–नेपाल फ्रेन्डसिप सोसाइटीले संयुक्त रुपमा महोत्सव आयोजना गरेको हो । 


महोत्सवमा चित्रकला तथा फोटोग्राफी प्रदर्शनी, सांस्कृतिक कार्यक्रम र छलफल हुनेछ । राष्ट्रिय कला ग्यालरी अडिटोरियममा आयोजित उद्घाटन समारोहमा बंगलादेशीय शिक्षामन्त्री दिपु मोनी प्रमुख अतिथिका रुपमा उपस्थित थिए । कार्यक्रममा परराष्ट्र मन्त्रालय पश्चिमका सचिव शब्बीर अहमद चौधरी, बंगलादेशका लागि नेपाली राजदूत घनश्याम भण्डारी, बंगलादेश शिल्पकला एकेडेमीका सचिव सलाहुद्दिन अहमद, बंगलादेश–नेपाल फ्रेन्डसिप सोसाइटीका अध्यक्ष मोशिउर अहमद र नेपाली कलाकारहरु सहभागी थिए । दिपु मोनीले महोत्सवले नेपाल र बंगलादेशबीचको सम्बन्धलाई थप मजबुत बनाउने बताए ।


‘दुई देशबीचको सांस्कृतिक आदानप्रदानलाई प्रवद्र्धन गर्न आयोजकले गरेको प्रयासका लागि म धन्यवाद दिन चाहन्छु,’ दिपु मोनीले भने, ‘दुई देशबीचको सांस्कृतिक आदानप्रदानलाई प्रवद्र्धन गर्नुका साथै  बंगलादेश र नेपालको सांस्कृतिक सम्पदा आदीको,  विविधताको प्रदर्शनीमा महोत्सवले महत्वपूर्ण भूमिका खेल्नेछ भनि विश्वास व्यक्त गरे । 


घनश्याम भण्डारीले भने, ‘साँस्कृतिक प्रस्तुतिसँगै चित्रकला र फोटोग्राफी प्रदर्शनीमार्फत महोत्सवले दुई देशको समृद्ध र विविध सांस्कृतिक सम्पदालाई प्रस्तुत गर्नेछ । मोशिउर अहमदले भने, ‘फेस्टिभलले दुई देशका सिर्जनशील व्यक्तिहरूलाई विचार र विचार आदानप्रदान गर्ने मञ्च प्रदान गर्नेछ ।


महोत्सवको उद्घाटन दिन राष्ट्रिय कला ग्यालरीको ग्यालरी सातौंमा पाँच दिने चित्रकला तथा फोटोग्राफी प्रदर्शनीको पनि उद्घाटन गरिएको छ ।महोत्सवको उद्घाटन दिन राष्ट्रिय कला ग्यालरीको ग्यालरी सातौंमा पाँच दिने चित्रकला तथा फोटोग्राफी प्रदर्शनीको पनि उद्घाटन गरिएको छ । प्रदर्शनीमा ८३ बंगलादेशी तथा नेपाली कलाकार तथा फोटोग्राफरका एक सय २३ कलाकृति तथा तस्बिर राखिएको छ ।


 कलाकृति र तस्बिरहरूले दैनिक जीवन, संस्कृति, धर्म, प्राकृतिक सौन्दर्य, चाडपर्व र अन्य चित्रण गर्दछ । बंगलादेशी कलाकार अब्दुल मन्नानको एक्रिलिक पेन्टिङ रुपोशी बांग्ला नामक प्रदर्शन गरिएको कलाकृतिले देशको परिदृश्य र प्राकृतिक सौन्दर्यलाई चित्रण गरेको छ। पाल्कीमा महिला शीर्षकको अर्को प्रदर्शन गरिएको कलाकृति, नेपाली कलाकार गीता कुमारी ठाकुरले क्यानभासमा बनाएको कलाकृतिमा चारजना व्यक्तिलाई पालकी बोकेको देखाइएको छ । जो दुई देशको साझा लोक व्यबहार हो । पंक्तिकार कलाकार एससी सुमनका मिथिला शैलीका चित्र ' द लभ रास इन नेचर' र ' फ्रेन्डसीप' शिर्षकको चित्रले लोक शैलीमा आधुनिकताको प्रयोगले विशेष गरि स्थानीय कलाकारहरुको ध्यान आफुतिर तान्न सफल भएको छ । लोककला सांस्कृतिक विशेषताहरू र आदानप्रदानहरूको सबैभन्दा ठूलो भण्डार हो, जसका निशानहरू आधुनिक समयमा  शताब्दीयौंदेखि पार गरिसकेका परिवर्तनहरूमा फेला पार्न सकिन्छ । धेरैको लागि लोक कला संस्कृति र त्यसका मानिसहरूलाई बुझ्ने कुञ्जी हो । सयौं नदीहरू भएको देश बंगलादेशमा धेरै धनी र अद्वितीय मिथिला लोक चित्रकलाको आफ्नो आधारभूत सिद्धान्तहरूसँग विश्वमाझ परिचय गराउदै आएको छ । आनुराधा थापाको ' बुध्द' शिर्षकको  चित्रले गुलाफी र रातो रङ्गको कमल बिच ध्यानास्थ बुध्द विश्वशान्तिको सन्देश दिएको छ । 


कलाकार लोक चित्रकारको चित्र 'मन्जुश्री इन स्तुपा' समुद्रमानको 'श्वेत तारा', उजय बज्राचार्यको 'बज्रपानी बौध्दित्सव' राजप्रकाश तुलाधरको 'अर्धनारीश्वर', कलाकार रामप्रकाश श्रेष्ठको ' आर्य तारा' शिर्षकको पौभा चित्र आकर्षणको केन्द्र भएको  छ । 

बंगलादेशी फोटोग्राफर नफिस अहमद नदवीको चिया बगैंचा शीर्षकको तस्बिरमा महिला चिया बगानमा काम गर्ने कामदारहरू चिया पात लिएर बगैँचाबाट फर्किँदै गरेको देखाइएको छ भने नेपाली फोटोग्राफर विकास रौनियारको द ब्यूटी अफ नेपाल शीर्षकको तस्बिरले नेपालको प्राकृतिक सौन्दर्यलाई चित्रण गरेको छ ।


कार्यक्रमको दोस्रो दिन बंगलादेश सरकारका सांस्कृतिक मामिला राज्यमन्त्री एच.ई. श्री के.एम. दूतावासले बंगलादेश–नेपाल फ्रेन्डसिप सोसाइटी सँगको सहकार्यमा बंगलादेश शिल्पकला एकेडेमीको राष्ट्रिय रंगमञ्चमा आयोजना गरेको सांस्कृतिक कार्यक्रमको आज साँझ खालिद, सांसद र राजदूत घनश्याम भण्डारीले संयुक्त रुपमा उद्घाटन गर्नुभयो ।


कार्यक्रममा नेपाल र बंगलादेशका कलाकारहरुको परम्परागत नृत्य, लोकगीत र सांगीतिक प्रस्तुति सहित १६ वटा सांस्कृतिक प्रस्तुतिहरु थिए । नेपाली कलाकारहरुले सोरठी, कौरा, मिथिला, तामाङ सेलो लगायतका परम्परागत सांगीतिक तथा सांस्कृतिक नृत्य प्रस्तुत गरेका थिए भने बंगलादेशका कलाकारहरुले पनि परम्परागत तथा लोकनृत्य तथा सांगीतिक प्रस्तुतिहरु प्रस्तुत गरेका थिए ।


सो अवसरमा बोल्दै राजदूत घनश्याम भण्डारीले सांस्कृतिक कार्यक्रमको उद्देश्यबारे प्रकाश पार्दै दुई देशबीचको मित्रता र समझदारीलाई मजबुत बनाउन कला र संस्कृतिको भूमिका रहेकोमा जोड दिए । कार्यक्रमका प्रमुख अतिथि माननीय श्री के.एम. सांसद खालिदले नेपाल र बंगलादेशबीचको सभ्यताको सम्बन्धलाई उजागर गर्दै स्वस्थ समाजका लागि कला र संस्कृतिको संरक्षण र प्रवर्द्धन गर्नुपर्नेमा जोड दिए ।


बंगलादेश–नेपाल मैत्री समाजका अध्यक्ष मोशिउर अहमदले स्वागत मन्तव्य राखेका थिए । कार्यक्रममा बंगलादेशको संयुक्त सांस्कृतिक गठबन्धनका अध्यक्ष गुलाम कुद्दुस, पोखरा एकेडेमीका कुलपति पद्मराज ढकाल र बंगलादेश शिल्पकला एकेडेमीका सचिव सलाहुद्दिन अहमदले पनि मन्तव्य राखेका थिए ।

नरमशक्ति कुटनीति

कुटनीति र विदेश नीतिलाई समानार्थी वा पर्यायवाची शब्दको रूपमा पनि प्रयोग गरेको पाइन्छ; तर कुटनीति र विदेश नीतिका बिच केही मात्रामा भिन्नता रहेको छ । एक राष्ट्रले अर्को राष्ट्रप्रति देखाउने सद्भाव, व्यवहार र दृष्टिकोणका सम्बन्धमा अपनाइने नीति विदेश नीति हो भने कुनै पनि राष्ट्रले अपनाउने समग्रव्यवहार र नीतिगत कार्यान्वयनको तरिका कुटनीति हो । त्यसैले कुटनीति विदेश नीति होइन; विदेशनीति कार्यान्वयन गर्ने साधन हो । अथवा कुटनीति सिद्धान्त होइन; बरु विदेशनीति अनुसार अन्य राष्ट्र वा अन्तर्राष्ट्रिय संस्थाहरूसँग गरिने व्यवहार हो, जसका माध्यमबाट विदेशनीतिले निर्धारण गरेको लक्ष्यप्राप्त गर्न सकिन्छ । तसर्थ कुटनीतिले विदेश नीतिको लागि मेरुदण्डको भूमिका खेलेको हुन्छ । हरेक राष्ट्रले आफ्नो भौगोलिक अवस्थिति, देशभित्रको राजनीति र राष्ट्रको लक्ष्यको सापेक्षतामा विदेश नीति निर्धारण गर्दछ । विदेशनीति राष्ट्र–राज्यको हातमा रहेको यस्तो साधन हो, जसको प्रयोगबाट अन्य देश वा अन्तर्राष्ट्रिय प्रणालीको स्वभावलाई आफ्नो सोंच अनुकूल परिवर्तन गराउन सकिन्छ । निर्धारित नीति कार्यान्वयन वा व्यवहारिक प्रयोग कुटनीतिका माध्यमबाट गरिन्छ । 


यिनै कुराहरुलाई  मनान गरि नेपाल ललितकला प्रज्ञा प्रतिष्ठानको दोस्रो कार्यकालमा दुई देश नेपाल र बङ्गलादेश बिच सहयोग समझदारीमा हस्ताक्षर भयो  र दुई देशको उच्चस्तरिय कलाकार चित्रकार, मुर्तिकारको टोलीले दुई देशको भ्रमण गरेको थियोे । नेपाल सरकार संस्कृति  पर्यटन तथा नागरिक उडयन मन्त्रालय र सार्क कल्चरल सेन्टर श्रीलंकाको संयुक्त आयोजनामा 2017मा सार्क आर्टिस्ट क्याम्प र प्रदर्शन नेपालमा सम्पन्न भएको  थियो । जसमा बंगलादेशको चित्रकारहरुको सहभागिता रहेको थियो । जसको संयोजन तत्कालिन नेपाल ललितकला प्रज्ञा प्रतिष्ठानको लोककला प्रमुख प्रमुख पंक्तिकार स्वयं एससी सुमनले गरेका थिए । 


तत्पश्चात  सन 2018 मा बंगलादेशको शिल्पकला एकेडमीमा सप्ताह व्यापि नेपाल कला मेलाको आयोजना गरिएको थियो । जसमा चित्रकला, मुर्ति कला, पौभाकला, लोककला र हस्तकलाको बृहत प्रदर्शन गरियो । यसै क्रमलाई निरन्तरता दिदैमा  नेपाल ललितकला प्रज्ञा प्रतिष्ठानको निमन्त्रणामा सार्क स्तरीय कला कार्यशाला तथा गोष्ठीमा बंगलादेशको टोलीले उच्च समान्नका साथ सहभागीता जनाएको थियो । 


नेपाली शिल्प विरासत र परम्परा छ, जसको अनेक रुप छ । लोकगीत, संगीत, लोक चित्रकला, नेपाली संस्कृतिको एक हिस्सा हो, जो विश्वका विभिन्न देशमा मात्रै पुगिसकेको छैन, आफ्नो विशिष्टता पनि स्थापित गरेको छ । देशको हरेक कुना र कुनामा, विभिन्न शिल्प कला रूपहरूको विविधता अतुलनीय छ । वास्तुकला, काठको काम, मूर्तिकला, धातु, काठ वा ढुङ्गाबाट बनेका कलाकृतिहरू र कपडाहरूमा छापिएका छापहरू आफैंमा अद्वितीय छन् । मिथिला लोक चित्रकला मानव सभ्यताको एक प्रमुख अभिव्यक्ति हो । जसको माध्यमबाट आफ्नो भावना व्यक्त हुँदै आएको छ । 


नेपाल ललितकला प्रज्ञा प्रतिष्ठानको तेस्रो कार्यकालमा अन्तर्राष्ट्रिय कार्यक्रमहरु प्राय: शुन्यमा झरेको थियो । चौथो कार्यकाल मा नेपाल ललितकला प्रज्ञा प्रतिष्ठानको दोस्रो कार्यकालमा नयाँ पदाधिकारीहरुको नियुक्ति भै सकेको छ । अगामी दिनहरुमा कलाको अन्तर्राष्ट्रिय कार्यक्रमहरुले निरन्तरता अपाउने अपेक्षा गर्न सकिन्छ । 

संस्कृति कार्यक्रम स्थापनाको ५० औं वार्षिकोत्सवको उपलक्ष्यमा मार्च १४-१८ सम्म आयोजना हुने पाँच दिने नेपाल-बंगलादेश कला तथा सांस्कृतिक महोत्सव २०२३ को एक हिस्सा हो । कार्यक्रममा कूटनीतिज्ञ, कलाकार, विद्वान, विद्यार्थी र सबै क्षेत्रका व्यक्तिहरू सहित करिबकरिब ५०० अतिथिहरूको उपस्थिति थियो ।


महोत्सवमा पाँच दिनसम्म चल्ने चित्रकला र फोटोग्राफी प्रदर्शनी  नेपाली र  बंगलादेशीय कलाकारहरुको  संयुक्त कलाकार्यशाला पनि समावेश छ । चित्रकला र फोटोग्राफी प्रदर्शनीमा ३३ नेपाली कलाकारका ५२ कलाकृति र ५० बंगलादेशी कलाकारका ८० भन्दा बढी कलाकृतिहरू बंगलादेश शिल्पकला एकेडेमीको राष्ट्रिय कला ग्यालेरीमा प्रदर्शनमा छन् । फागुन १८ गते हुने महोत्सवको समापन समारोहमा राष्ट्रिय सभाका उपसभामुख शमसुल हक टुकु प्रमुख अतिथिको रुपमा उपस्थित रहनेछन् ।

चैत्र ४ गते शनिबार २०७९ तदनुसार,  18 मार्च 2023 मा सौर्य दैनिक /  www.souryonline.com मा प्रकाशित 

artistsuman.scd@gmail.com


Comments

Popular posts from this blog

चित्रकलाको ऐतिहासिक विकासको सेरोफेरो

प्रतीक – उद्भव र विकास

Bridging Nature and Tradition: The Art of SC Suman In a world increasingly defined by rapid urbanization and cultural fragmentation, the work of contemporary artist Suman stands as a vivid reminder of the delicate balance between humanity, nature, and heritage. Through his evocative paintings, Suman explores the interconnected themes of environmental awareness and cultural coexistence, creating art that is as thought-provoking as it is visually compelling. Thematic Foundations : At the heart of Suman’s art lies a profound respect for both the natural world and the diverse cultures that inhabit it. His paintings are not merely aesthetic expressions but narratives—each canvas telling a story about how people and the environment can thrive together. Using symbolic imagery, earthy palettes, and intricate detailing, Suman often blends landscapes with elements of traditional life, suggesting a harmony that modern society risks losing. Environmental Sensibility : Artist Suman’s environmental themes are deeply reflective, often portraying lush forests, rivers, and wildlife alongside scenes of human life. Unlike romanticized nature paintings, his works frequently depict the consequences of environmental neglect—deforested land, polluted waters, and displaced communities. Yet, his tone remains hopeful. By incorporating native flora and fauna, and showing sustainable lifestyles, Suman invites viewers to imagine a more balanced future. Celebrating Cultural Diversity : Equally central to his work is the celebration of cultural diversity. Suman paints people in traditional attire, engaged in rituals, festivals, and everyday life, surrounded by their natural surroundings. These works act as visual archives of indigenous wisdom and sustainable practices. He believes that preserving cultural identity is not in conflict with ecological conservation—in fact, they often reinforce one another. Technique and Expression : Suman’s use of color and form reinforces his message. He blends folk-art styles with contemporary techniques, creating a fusion that reflects the coexistence he champions. Organic textures, repetitive patterns, and a nuanced use of light evoke a sense of continuity between the old and the new, the natural and the human-made. A Call for Harmony : In exhibitions and community projects, Scsuman emphasizes art as a tool for dialogue. His paintings are displayed not only in galleries but also in public spaces and educational settings, aiming to spark conversations about sustainability and cultural empathy. By engaging local communities in workshops, he extends his artistic vision beyond the canvas into the real world. Conclusion : Suman’s art is more than a visual treat—it is a call to action. His unique synthesis of environmental concern and cultural reverence challenges us to rethink our relationship with the planet and with each other. In an age where division and destruction often dominate the narrative, Suman offers a powerful alternative: a vision of coexistence, painted in the rich hues of hope, heritage, and harmony.